10 februari 2012

På möbelmässan utan att titta på möblerna.




Eller jo. Självklart kollade jag även på möbler och gick på trendföreläsningar. Men det var ändå mitt grafiska hjärta som styrde. Har plockat kataloger tills min rygg gjorde ont och har en hel drös med fina kataloger att visa. Men även mina favoriter till montrar kommer det nog också en uppdatering på.

Här ovan är bland annat sånt som fastnade i min kamera. Stolabs förpackningar till en jubileumsutgåva av Lilla Åland stolen, Göteborgs tryckeriets fantastiska kartonger. En trevlig typografisk affich. Och sedan kartan över Greenhouse som förövrigt hade en alldelens galant grafiskt uttryck. Visst att man sett plywood i förbannelse. Men typografin och formen var utomordentlig!

Mer kommer, nu fredagsvin. För det är jag bannemig så jäkla värd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar