11 mars 2011

Ett kapitel om min process.

Bokomslagsprocessen fortsätter, nu är de på väg till London. Vad som händer efter det vet jag inte riktigt.

Min tanke här var i alla fall att snacka några ord om min process eller hur jag jobbar helt enkelt.

Allt börjar någonstans med en vision och en tanke på vart jag vill leta. Carl Larsson blev i detta projekt något som blev en stor inspirartionskälla, inte i formen men i färgerna. Hans verk är förbaskat fina (för att visseligen inte tala om Karin Larssons fantasiska inredning)

Efter det sätter jag mig och skissar, gärna med sax och klister. Jag gillar skisser i olika lager, analogt. Att testa färger och former för hand är förbaskat mycket bättre än i datorn (enligt mig!)

Sen blev det till att jobba ut mitt slutgilitiga. Denna gång även det för hand. In i datorn efter det, scanningen tog evigheter. Sen fix + typografikorrigeringar.

Efter det är det "Klárt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar