03 oktober 2011

Isabelle på gång x 2




Hörrni, bästa stipendiet: Isabellestipendiet! Chefen min har instiftat en förbaskat bra grej, ett stipendie på 20.000 kronor till en kvinna inom hantverkaryrket. Det finns så många förbaskat bra kvinnliga hantverkare där ute och som verkligen förtjänar ett ryggdunk! Eller så som Isabelle snackar:

Det ska gå till någon som älskar sitt hantverk och/eller vill utvecklas inom det. Kanske är det en utbildning eller ett galet projekt men grundförutsättningen för mig har varit att bryta normer och försöka förändra världen – en liten smula itaget. Målare, snickare, elektriker och massa andra hantverkarrkårer skulle må bra av mer mångfald. Jag vill på det här viset starta en diskussion om inställningen till kvinnor inom yrket, fördomar och arbetsförhållanden. Stipendiet delas ut den 13 oktober på Hem & Villa mässan i Stockholm.
 
 Många har sökt, så kul! Och många har bloggat om det, också så kul! De flesta har använt den lila bilden härovan, jag hade lixom tänkt att jag skulle dra på med en lite mer i fixar-tagen bild på Isabelle, men jag hittade bannemig ingen mer än från en plåtning vi hade för någon vecka sedan, suddiga och danna! 
 
Men hörrni sök för tusan, fram till den 5 oktober är det öppet för ansöknigar, skicka till: isabellestipendiet@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar