03 april 2011

Budgettips & fattigmansmanér





1. Blommor är förbaskat dyrt. Jag plockade kvistar på en strand vid Luleälv i somras, de har hållt sig bra mycket längre än en bukett tulpaner från hötorget.

2. Pelegrino, importvatten. Vi har kanske det bästa vattnet i världen, ändå köps det vatten från Italien/Frankrike(!) vansinne. Men i alla fall för att stilla mitt egna samvete använder jag de överblivna flaskorna till ljusstakar.

3. Stenar, underskattade. Dessa kommer från underbara Storforsen. Jag har haft en tanke om att när jag väl tröttnar på dem, då ska det bannemig tillbaka till forsen där de kommer ifrån. Så jag bara lånar dem ett litet tag.

4. Kartor, köp dem på grandpa för 1600 spänn, eller hitta ett gammalt pussel med samma motiv för 20 kronor på Myrorna. Bra för knoppen och plånboken.

5. Väggord, dessa hatade prydnadsord. Skär ut själv, då slipper man "Carpe Diem" och annat blaj. + Att kostnaden kryper avsevärt.

Japp. Min dag. Nu exjobb.

1 kommentar:

  1. Men vad är det för härlig blogg jag hittat till! En ny favorit att följa – definitivt.

    SvaraRadera