05 april 2011

Att sno, att inspireras och att lita på de i sin omgivning.




Allt som jag finner av intresse åker upp på en bit kapa-kartong vid mitt skrivbord på skolan.

Jag minns förr, det är inte längesedan. När man höll inspirationsbilder och tankar för sig själv. För att man hade en rädsla över att någon skulle tro att man tagit en idé eller när man kanske inspirerats lite väl av en specifik bild. Eller varför inte ta en idé från en.

Men...

Jag gillar mentaliteten på skolan just nu, jag vet vad alla ska göra för exjobb, alla vet vad jag gör. Tips delas hejvilt och tankar byts stup i kvarten.

Att växa upp tror jag att det kallas, att våga tro på sig själv det är nog också det en viktig aspekt.

4 kommentarer:

  1. Hej Åsa!
    Jag undrar om du har läst något innan du började på Beckmans?
    När jag var där på öppet hus lät det som att de flesta som kommer in på skolan har gått någon form av konstnärlig utbildning redan innan Beckmans. Detta gör mig fundersam till om jag ska söka till hösten eller inte.

    Tycker förresten du verkar väldigt duktigt på det du gör och det är spännande att läsa din blogg :)
    /Linda

    SvaraRadera
  2. sök du. men konstskola/ateljé-ass/ad-ass är ju att föredra innan. grejen är den att man behöver verkligen en bas på beckmans + att det är förbaskat kul att plugga på folkhögskola.

    jag gick på östra grevie i malmö.

    SvaraRadera
  3. Är så lycklig över att jag hittat till din fina sida, med massor av inspiration och vackra bilder! Tack!!

    SvaraRadera
  4. Tack snälla det var väldigt fina ord!

    SvaraRadera