10 mars 2011

Jovars här är filmen om the body shop

Tyvärr! Jag fick tydligen inte visa filmen. Hepp Hepp!


Mina grejer till den stora tävlingen i kreativitet i England. Produktdesign i nytappning för Body shop, så lät briefen. Fyra av deras varumärken skulle redesignas: Body Butter, Green Tree, White Musk, samt Liquid Foundation.

Jag tog till fasta på att de har förbaskat för många flaskor till allt och alla. Att vissa av produkterna är ohygieniska, samt att dosering av en produkt är viktig för att användningen ska bli den bästa.

Så som sagt, jag valde att göra ett system som gick ut på att jobba med en refill-tanke. Detta därför att jag ville få ner antalet förpackningar, jag ville knyta samman Body Shops formspråk på ett bättre sätt samt att jag ville göra en produkt som stannar länge hos sin användare.

Body Butter är en trögflytande produkt, den har fått en bredare pump. För mig var det viktigt att ändå jobba med pumpen på denna förpackning då jag anser att dess förpackning just nu är ohygienisk och svår att dosera.

Lite kort om designen. Mycket gjordes om på mitt bord. Jag ville testa något annorlunda, som jag inte gjort tidigare. Jag behöll body shops typografi, men jobbade mer med illustration och mönster. Illustrationen jobbade jag med för att visa vart på kroppen produkterna fungerar bäst, detta därför rätt användning ger bäst resultat, men även att rätt användning är bättre för miljö och plånbok.

jaja långt inlägg, se filmen istället vettja.

2 kommentarer:

  1. vilken bra idé! känns verkligen som något body shop skulle kunna använda. söt film också! va du är bra! :)

    SvaraRadera
  2. Ypperlig film! Gillar att läsa om processen och hur du tänker. Om förpackningarna fanns hade de gått direkt in under nästa förpackningstisdag. Gör det Body Shop!

    Och lycka till i D&AD Åsa!

    SvaraRadera